maandag 1 juli 2013

Kermisweekend!

Het laatste weekend van juni wordt er feest gevierd in Heusden.
Het kermisweekend is één van de meest belangrijke weekends voor het dorp.
Zaterdag is er de jaarmarkt, uiteraard ook de kermis en 's avonds zijn er diverse optredens bij de cafeetjes in het centrum..
Zondag is de hoogdag en deze wordt niet voor niets "zatte zondag" genoemd haha ;-). Er is de traditionele kermiskoers en 's avonds zijn er opnieuw optredens (en bv. ook een hééérlijke cocktailbar met superlekkere mojito's (best niet teveel van drinken, maar dat zijn vijgen na Pasen voor dit jaar hahaha)...

Sinds mijn kindertijd ben ik al fan van de kermis :-) De talrijke herinneringen aan de geweldige attracties draag ik nog steeds met me mee. Zo zaten mijn nichtje (3 jaar jonger als mezelf) en ik eens 2 volle uren op de paardenmolen omdat de eigenaar door had dat we samen hoorden en ons om de beurt de "flosch" liet pakken, zodat er voor de andere steeds ticketjes bij gekocht moesten worden ;-) Ha the good memories....

Dit jaar was ik voor het eerst echt "inwoner" van Heusden, we konden dus lekker te voet naar de kermis en de festiviteiten. Ik heb ervan genoten, maar nu toch even geen frieten of smoutebollen meer voor mij ... ;-)


3 opmerkingen:

  1. De mojito's zijn dit jaar aan mij voorbij gegaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, jammer, ze waren nochtans super lekker !!! :-) Volgend jaar weet je wat je moet doen hé? Verlof nemen op maandag na Heusden kermis en dan gaan we er nog eens voor met de mojito's :-) hihi!

    BeantwoordenVerwijderen